Wednesday, May 04, 2005

Konvo

Konvo adalah upacara meraikan siswa siswi yg berjaya menamatkan pengajian mereka di universiti. Aku baru sahaja menghadiri konvo Diploma aku minggu lepas. Memandangkan aku mendapat sesi petang, aku sampai di sana pada waktu tengah hari dan terus sahaja melaporkan diri. Waktu daripada melaporkan diri sehingga majlis selesai amat menyeksakan kerana kami benar2 tidak mengetahui apa sebenarnya yg berlaku sehinggalah kami mengalaminya. Yang pasti, kami tidak dapat makan tengah hari dan hanya mengikut arahan. Bilangan kami yg ramai utk satu sesi juga memberi masalah buat penganur mengawal kami. Sesi aku hari itu pun hampir 900 org. VC juga kadang2 tersasul semasa berucap dan juga semasa istiadat konvo.

Aku pun tak sempat nak beli bunga atau hadiah lain utk memberikan kpd rakan2. Jumpa mereka di celah ribuan org juga susah. Maklumlah, satu keluarga yg datang. Walau bagaimana pun, aku dpt juga memberi dan menerima. Terima kasih kpd yg memberi.

Apa pula seterusnya? Memandangkan kini aku melanjutkan pelajaran ke Sarjana Muda, aku masih lagi warga UiTM. Masih panjang perjalanan aku sbg seorang siswa.

No comments: